Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopravní výchova ve školní družině
Škaldová, Karolína ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem dopravní výchovy ve školní družině. Teoretické kapitoly se zabývají oblastí volného času školní družiny a Domu dětí a mládeže. Cílem bakalářské práce je charakterizovat různé pojetí dopravní výchovy pro mladší školní věk v současné době. Dále je cílem bakalářské práce didaktický návrh projektu dopravní výchovy pro školní družiny na dopravním hřišti Domu dětí a mládeže. Východiskem pro návrh je analýza zkušeností a očekávání vychovatelek školní družiny. KLÍČOVÁ SLOVA školní družina, školní kurikulum, dopravní výchova, dětské dopravní hřiště
Rozdíly v uvažování o výchovných cílech u vychovatelů školních družin ZŠ Záboří a ZŠ T. G. Masaryka Blatná
ŠVEC, Václav
Práce se věnuje cílům ve školní družině. Charakterizuje školní družinu, její školní vzdělávací program a popisuje nejdůležitější vývojové charakteristiky dítěte, které ovlivňují tvorbu výchovných cílů. Dále je v práci popsána role vychovatele ve školní družině. Ve druhé kapitole se práce zabývá termínem cíl a cíli ve školní družině v návaznosti na cíle školního vzdělávání. V poslední části představuje práce ilustrativní anketu provedenou s vychovateli dvou vybraných školních družin (ZŠ Záboří, ZŠ T. G. Masaryka Blatná). Získané informace potvrzují, že vychovatelé s výchovnými cíli i kurikulárními dokumenty, jež na ně odkazují, pracují.
Portfolio profesního rozvoje Marcely Machaté
Machatá, Marcela ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zpracování Portfolia profesního rozvoje Marcely Machaté, obsahuje 10 povinných částí se závaznou strukturou. Formou strukturovaného životopisu v úvodu představuje své dosavadní zkušenosti a znalosti. V odborné eseji autorka popisuje problematiku enviromentální výchovy ve školní družině, především konkretizuje, co brání vychovatelům v jejím rozšíření do programu školní družiny. Klade zde důraz na výhody školy mimo město v blízkosti přírody. Další část je věnovaná konspektu knihy Školní družina, která se stala autorce vodítkem v jejím profesním životě. Profesiografický rozbor vychovatele ve školní družině detailně znázorňuje pracovní náplň, stanovuje požadavky na povolání a osobnost člověka pro vykonávání pedagogické profese. Popisuje také zákony a vyhlášky, které vymezují její legislativní rámec. V případové studii školy se autorka věnuje analýze a popisu fungování základní školy a školní družiny v Zelenči, kde v současné době pracuje. Opět zde poukazuje na výhody školního zařízení v malé obci obklopené přírodou. V písemné přípravě na přímou pedagogickou činnost se zabývá technikou akvarelu po shlédnutí výstavy malířky Vítězslavy Klimtové a představuje ji zábavnou formou dětem ve školní družině. Závěrečná reflektivní úvaha o vlastním studiu shrnuje nové poznatky nabyté...
Prvky skautské výchovy ve školní družině
Poustevníková, Jitka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Králová, Kateřina (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se zabývá přínosem prvků skautingu ve školní družině. Cílem práce je navrhnout a ověřit výchovný projekt pro školní družinu, kde bude propojena skautská idea s výchovou ve školní družině. Program pracuje s detailní přípravou jednotlivých aktivit sloužící jako materiál pro vychovatelky ve školních družinách, skautské vedoucí či pedagogy ve volnočasových zařízeních. V teoretické části charakterizuji školní družinu, její cíle, poslání a funkce v kontextu pedagogiky volného času. Dále popisuji myšlenkové základy skautingu, hlavní principy a cíle a také skautskou metodiku. V poslední kapitole teoretické části bude porovnán vzdělávací program ve školní družině se skautskou metodikou tak, aby mezi nimi byly zřetelné společné prvky, které budou využity při tvorbě projektu v praktické části bakalářské práce. Praktickou část práce tvoří projekt pro školní družinu obsahující prvky skautské výchovné práce. Současně byl projekt ověřen na konkrétní skupině dětí ve školní družině. Výstupy ukazují, že projekt je v řadě aspektů přínosný pro děti i vychovatelky ve školní družině. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova, vzdělávání, školní družina, vzdělávací program, skauting, příroda.
Portfolio profesního rozvoje Denisy Soukalové
Soukalová, Denisa ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce "Portfolio profesního rozvoje" se věnuje v osmi kapitolách profesnímu rozvoji. Práce osahuje informace o osobnosti vychovatele, činnosti školní družiny, o kvalifikaci a kompetencích vychovatele, o pracovišti i studiu na vysoké škole. Součástí této práce je strukturovaný životopis, ve kterých autorka uvádí vzdělání, pracovní zkušenosti i kurzy. Odborná esej se zabývá osobností vychovatele. Další kapitola obsahuje profesiografický rozbor vychovatele, dále, případová studie školy, písemná příprava na hodinu a na závěr reflexní úvaha o vlastním studiu, které autorce pomohla zamyslet se nad vlastním profesním růstu. Jedna z kapitol je zaměřena na rozbor knihy "Školní kázeň v teorii a praxi", která se hodila do konceptu celé práce. Vše je podloženo odbornou literaturou, která je zaznamenána na posledních stránkách bakalářské práce. Objevují se zde i její osobní názory a postoje. KLÍČOVÁ SLOVA Školské zařízení, profese, profesní rozvoj, osobnost, syndrom vyhoření.
Výtvarně výchovný projekt s environmentálními prvky ve školní družině
NĚMEČKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá výtvarně výchovným projektem s environmentálními prvky, který je koncipován pro školní družinu, na konkrétní Základní škole ve městě Čkyně. První kapitola teoretické části zmiňuje definici školní družiny, dále se zaměřuje na cíle, činnosti a specifika, která jsou typická pro daný zájmový útvar. Další kapitola popisuje výtvarnou výchovou a rukodělné činnosti a například netradiční materiály, které se dají při činnostech používat. Dále se zaměřuje na specifika environmentální výchovy a její ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu. V neposlední řadě je tématem projektová výuka, která se dnes dostává více do povědomí učitelů a do větší oblíbenosti žáků. Praktická část vymezuje konkrétní projekt, sestaven pro školní družinu na Základní škole ve Čkyni. Činnosti jsou koncipovány pro žáky mladšího školního věku, konkrétně pro první a druhý ročník. Projekt zahrnuje tři netradiční výtvarné a zároveň praktické činnosti, které rozvíjí hlubší porozumění a vztah k přírodním materiálům, se kterými se pracuje. Aktivity odpovídají období podzim/zima, ve kterém byly realizovány.
Asistent pedagoga ve školní družině a děti s poruchami chování
ŠVANDOVÁ, Marie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak asistenti pedagoga a vychovatelé ve školní družině uvažují o výchově dětí s poruchami chování a problémy v chování. První kapitola se snaží rozlišit poruchy chování a problémy v chování, vymezuje etopedii a definuje poruchy chování, jejich etiologii a diagnostiku. Druhá kapitola se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vymezením pozice asistenta pedagoga z hlediska legislativy České republiky. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit, jaká je zkušenost asistentů pedagoga a vychovatelů ve školní družině s výchovou dětí s poruchami chování a problémy v chování. Poznatky z vlastního výzkumu jsou porovnávány s teorií uváděnou v odborné literatuře. V závěru jsou vyvozena doporučení pro pedagogickou praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.